Instagram – wymiary grafik (posty, reklamy, formaty)

5 zasad, jak przygotować grafiki na Instagram:

  • Waga – grafiki powinny ważyć w przedziale od 100kb do ok. 300kb (+/-50kb). W innym wypadku IG sam je zmniejszy, co odbije się to na ich jakości.
  • Format – grafiki mają być lekkie, w związku z tym zapisuj je w formacie .png (rekomendowane) lub .jpg.
  • Kolor – dopilnuj, aby pliki graficzne, które wysyłasz na FB były zapisane w trybie kolorów sRGB.
  • Rozdzielczość - w tym miejscu kieruj się zasadą, że każdy plik powinien zostać przygotowany w rozdzielczości 72dpi.
  • Ilość tekstu - choć zasada mówiąca o tym, że tekst może stanowić maksymalnie 20% powierzchni całej grafiki, została zniesiona – mimo wszystko nie przesadzaj z treścią pisaną.

Zobacz również wymiary grafik na Facebook:

Wymiary grafik:

  • Avatar – 800 × 800 px
  • Post:
    • Kwadratowy – 1200 × 1200 px (rekomendowany)
    • Horyzontalny – 1080 x 566 px / proporcje 5:4
    • Wertykalny – 1080 x 1350 px / proporcje 1.91:1
  • Stories – 1080 × 1920 px
  • Miniatura IGTV – 420 × 654 px

Zobacz również wymiary grafik na Facebook:

Agencja Digital Marketingu

Tworzymy strategie
Budujemy marki
Wspieramy sprzedaż

LOOK LIKE sp. z o.o.

Bohaterów Warszawy 17/14
43-300 Bielsko-Biała

NIP: PL5472222934
KRS: 0000882071

Godziny otwarcia:
pon.-pt. 9.00-16.30